Článek

czernincr.jpg

Tomáš Czernin má šanci stát se prvním senátorem z Nymburska

25. 09. 2010 21:48

S blížícími se senátním volbami nastává ta správná chvíle představit kandidáta z Nymburska. Z politických stran zastoupených v poslanecké sněmovně do volebního klání vysílá Nymbursko pouze jediného kandidáta z TOP 09, a sice Tomáše Czernina. Tím více je nutné jej podpořit!

Proč se pouštíte do politiky?

Politika mě vždycky zajímala. Je to součást našeho života, ať se nám to líbí nebo ne. Vnímám ji jako neutrální, lze ji ale dělat dobře nebo špatně, poctivě nebo nikoli, odpovědně nebo neodpovědně.

Vše, co dělám, se snažím dělat pořádně, solidně a odpovědně. A protože mne politika zajímá a nerad jen stojím stranou a komentuji, rozhodl jsem se zapojit se aktivně. Rozhodnutí bylo o to snazší, že mne ke kandidatuře vyzvala strana, která má již ve svém názvu „tradice a odpovědnost“, což jsou dvě charakteristiky konzervativizmu. A ten je mi blízký.

Jaký je podle vás úkol politiky a politiků?

Správa věcí veřejných, to jistě. Ale to je příliš obecné. Myslím si, že úkol politiky, respektive politiků, spočívá v tom, aby dávali státnímu aparátu jasné instrukce, co občané, kteří je zvolili, chtějí, a co nikoli. Státní aparát má být nepolitický, výkonný útvar, který plní zadání svých zaměstnavatelů, totiž občanů. Z praktických důvodů se tak děje pomocí zastupitelské demokracie.

Politik musí být čitelný, aby jeho voliči věděli, zda bude skutečně plnit jejich přání. Musí mít jasnou představu, jaký má stát být. A tomu pak musí podřizovat své jednotlivé kroky. Má představa je velice konzervativní. Stát má být vlídným partnerem, garantem řádu, který podá pomocnou ruku, když je potřeba.

Jak chápete úlohu senátora?

Členy senátu jsou jednotlivci, i když mají mnohdy podporu politických stran. Ale zvítězili ve volbách především sami za sebe. Dle mého názoru, je jejich autonomie v rozhodování větší, než jakou mají jejich kolegové ve Sněmovně. A také, a to především, zastupují jednotlivé, relativně malé obvody. Mají proto možnost lépe nazírat rozsahem menší komunální problémy, které pak mohou snadno přenést na zákonodárnou úroveň. Senátor by měl reagovat na požadavky občanů ze svého obvodu tak, aby získaly všeobecnou politickou platnost. Je to docela konkrétní práce, a to se mi líbí.

Čeho chcete dosáhnout?

Byl bych rád, kdyby měli občané více možností podporovat svými daněmi neziskové organizace či konkrétní projekty. Vidím v tom dobrou cestu, jak podpořit pocit občana, že je platným členem společnosti. Jak podpořit například mezigenerační sounáležitost.

Dále mi leží na srdci naše krajina a náš venkov. Ten se vylidňuje, lidé zde ztrácejí uplatnění a odcházejí za prací do měst. Je potřeba více podporovat regionální produkci.

Často narážím na konflikt mezi zájmy ochrany přírody a těmi, kdo s naší kulturní krajinou hospodaří, tedy zemědělci, lesníky, rybáři, myslivci, včelaři, zahrádkáři atd. V této oblasti mám určité zkušenosti, které bych rád nabídl k lepšímu porozumění mezi těmito skupinami, které v zásadě „plují na stejné lodi“.  

Hlavní myšlenkou mé politické práce je, že stát má být vlídným, leč přísným garantem řádu, který občana co nejméně omezuje, ale hlavně podá pomocnou ruku, když je potřeba.

Jaký máte vztah ke svému volebnímu obvodu?

Jednak osobní a jednak historický. Moje rodina tady žije, s malou přestávkou, kdy byla nacisty a posléze komunisty vyhnána, už sedm generací. Ještě dříve zde moji předkové budovali Kost a Humprecht. Takže když projíždím naším krajem, vidím často zdvižený prst mých pradědů, jako by se ptali – cos udělal pro náš kraj ty?

A vztah osobní? To se těžko vysvětluje. To máte jako ve fungující rodině. Je to vědomí, že sem patřím, že to tady mám rád, že jsem za to zodpovědný. V lese vím, že stromy, které kácíme, byly zasazeny za mého dědečka, spíš ještě dříve a ze stromů, které sázíme dnes, bude mít užitek nejdříve můj vnuk, který se ještě nenarodil. Mám v našem volebním obvodu své kořeny. Přeneseně i konkrétně.

Jaký  máte vztah k našemu kraji?

Jak jsem již zmínil, moje rodina v našem kraji za komunistického režimu nemohla žít. Mládí jsem tedy strávil v západních Čechách. Bylo to dosti daleko a přijížděli jsme sem tedy jen navštěvovat hroby našich předků na Dušičky a v roce 1984 jsme tu uložili ostatky mého dědečka, který posledních dvacet let strávil v cizině a velice těžce nesl, že musel opustit svůj kraj. Právě díky dědečkovi jsem si už tehdy uvědomil, že také patřím do tohoto kraje a že se sem jistě vrátím. Považuji za ohromnou satisfakci, že na má slova došlo. Tehdejší režim pominul a my jsme sem mohli přijít zpátky.

Žiju tady moc rád a mám rád zdejší lidi. Domnívám se, že majetek, který byl mému otci navrácen, je opět v takovém stavu, že já se mohu věnovat i něčemu jinému. Mám velikou chuť a odhodlání tento kraj reprezentovat v Senátu, pomáhat tomuto kraji a celé naší krásné vlasti.  

Konkrétně k Nymburku?

Nymburk je naše okresní město, dříve jsem tady trávil hodně času na úřadech. Při novém územněsprávním členění připadly Dymokury k Poděbradům, tedy do jiného senátního okrsku. Nymburk i Poděbrady mají trochu smůlu. Obě tato města leží na okraji senátních okrsků, jistě ale nejsou méně významná než Jičín či Kolín.

Jak znáte nymburské kandidáty?

Většinu lidí znám velmi dobře, mnohé už opravdu dlouho. Jsou to poctiví a pracovití lidé, a pokud se stanu senátorem bude mu radostí s nimi spolupracovat.

Kterého světového politika, i z historie, si vážíte a proč?

Jistě nejvíce obdivuji Winstona Churchilla. Slabé dítě, nad kterým mnozí lámali hůl …..a stál v čele tehdy nejmocnější země v těch nejtěžších obdobích. Za všech okolností prosazoval svá i nepopulární řešení. Dále myslím, že trochu zapomínáme na Ronalda Reagana. Pro naši svobodu toho udělal víc, než si myslíme.

Kterého našeho politika obdivujete?

Asi Pavla Tigrida. Z mladší generace už málokdo ví, že byl aktivním politikem už před nástupem komunismu a svojí prací v exilu přispěl k udržení morálky a sebevědomí našich lidí doma i těch, kteří emigrovali. To samé vlastně platí pro Karla Kryla, ten tedy nebyl úplně politikem, ale moje generace mu jistě vděčí za to, že snad už ne-“ryjeme držkou zemi“.

Za rozhovor děkuje PhDr. Pavel Fojtík, celý rozhovor bude součástí časopisu TOPinka, který bude distribuován do všech nymburských schránek v příštím týdnu.

Komentáře

(je vyžadováno)

(je vyžadován, nebude zveřejněn)

Ochrana proti SPAMu, kolik je dva krát tři?

1 2 »

Aneta 30. 09. 2010 21:25:29
Senát, pokud má být "hlídacím psem" a pojistkou demokracie, měl by být zastoupen co nejvíce nezávislými a nestrannými lidmi, kteří budou schopni vnést do jednání kus své vlastní osobnosti a zásadovosti. S tím nemá stranické tričko co dělat. Ale to člověk, který je straník, těžko pochopí. TO Nymburák: Kopidlnu tedy nezávidím vůbec nic :) TO Jája: přirovnání ke komediantovi????? Pokud vím, tak všechno co si pan Kuhn v životě vydobyl, získal vlastní prací, bez podpory stranických klubů. Což se o některých kandidátech tvrdit nedá. Proč ti vadí člověk, který je nejenom životní poctivec a dříč, ale i člověk zásadový(viz Jakub)? Když se navíc dívám na jeho dosažené mety - většinou jde o práci a vůbec ne o výhody. Takovým se nenadává, ale říká děkuji.
Jarda 30. 09. 2010 19:44:44
Pro p. Premka: Já jsem tam ani nauvedl, kde byl p. Táborský. Jestli se, ale nepletu, tak kdo byl v armádě za socialismu v takové hodnosti, tak byl určitě i člen KSČ. Jen jsem napsal, že p. Tomáš Czernin je v první politické straně a je také slušný člověk. Souhlasím, že senát je o osobnostech, ale alespoň pro mne je velmi důležité za jakou stranu ten daný kandidát kandiduje. Já ho rozhodně volit budu.
jája 30. 09. 2010 08:31:17
Nic proti panu Kuhnovi, ale mě táta vždycky říkal, že na dvou kobylách najednou dokáže rajtovat jen komediant. A on rajtuje celé stádo koní. A k tomu chce být v zastupitelstvu a v Senátu. No tak to už aby se začal klonovat.3
Premek 30. 09. 2010 08:18:20
Pro p. Hlavsovou a kolektiv: Pokud vím, tak pan Táborský sice měl podplukovníka, ale měl na starosti v armádě logistiku a to moc politikou nevoní. To je jen agitka bejvalejch komonů, kteří jsou překábátění a nalezlí v jiných stranách a bojí se, že je lidi nebudou volit. Pokud by jste to chtěli takto kádrovat, tak musíte vyeliminovat 3/4 dnešních politiků!!! A podívejte se do ODS a TOP09, kolik je tam bývalých kádrů KSČ a jinejch přisluhovačů. Tam vám nevadí? Právě volby do Senátu nejsou o stranách, ale jednotlivcích. Takže právě tam je to o charakteru. Pokud někdo říká, že nebude volit superslušňáka jen kvůli členství ve straně a radši bude volit hajlzíky, protože mají tu správnou stranickou knížku, tak tohle už tady bylo. Souhlasím s Nymburákem, pan Táborský je velice slušný člověk, znám ho osobně. Spolupracoval jsem s ním na komunální úrovni. On je skutečným přínosem pro region, kde pracuje. Jen tak mimochodem, řekněte mi, co udělal pan Liška za svá dlouhá volební období pro svůj obvod (já vím jen o tom, co udělal pro sebe).
Jarda 30. 09. 2010 07:33:29
Souhlasím s Petrem, že celá tato diskuze je o ničem. Pokud někdo četl ten článek celý, tak se dozvěděl proč přijal kandidaturu do senátu. Myslím, že TOP 09 je první strana do které vstoupil. To rozhodně není případ p. Táborského. Ještě poznámka co je vidět za p. Czerninem. Za ním je 20 let hospodaření na jejich rodinném majetku a za celou rodinou několik století stará historie spjatá s touto zemí. Ještě si neodpustím okomentovat ten výčet, kde všude je p. Kuhn. Už mi tam chybí jen Armáda spásy a Klub zahrádkářů. Jak to všechno stíhá???? Asi Superman.....
Mareček 29. 09. 2010 17:44:04
to je zase pravda ...
Hlavsová 29. 09. 2010 17:39:53
Pan Táborský může být superslušňák, ale princip fungování senátu nás varuje - nevolte levici, ať se dočkáme tolik nutných reforem a ne zadlužení a rozhazování. Rozhodně ne volbě Táborského!
Mareček 29. 09. 2010 14:39:21
Velký respekt pred Tomasem .... tady se bezne nikdo neomlouva. To je fajn, splest se muze kazdy, ale prijmout to, to je otazka jen nekterych. 4
Tomas 29. 09. 2010 13:54:21
Omluva - velice se omlouvám všem. Co jsem psal, patřilo spíše na mě. To já jsem názorná ukázka toho, jak podobné články působí. V poslanecké sněmovně KDU není, nicméně je dále parlamentní stranou, a ne nevýznamnou (viz. Aneta - osobnosti). V tom případě souhlasím s Aneta a ještě jednou omluva to Petr a Verča. Každopádně popravdě osobní přínos pana Czernina v senátu stejně nevidím. Na stránkách TOP toho v životopise nic moc nemá a je mladý, může se ještě ukázat. Kuhn, Liška i nakonec Táborský jsou mnohem zkušenější. Uvidíme.
Tomas 29. 09. 2010 13:07:47
To Verča a To Petr: Parlament se skládá ze dvou komor - horní a dolní. Jste klasický příklad toho, jak se dá čerpat z lidské neznalosti. A proto mě přístup celé TOP o to víc mrzí. Čekal jsem rovný přístup a poctivost, zvláště u kandidáta, který se zaštiťuje určitou rodovou tradicí. Strana, která tolik získala proto, že dokázala vzbudit naději by neměla mít zapotřebí používat podobné praktiky. Manipulace, populismus, zneužívání nevědomosti a lež, veřejně proklamovaná. Opravdu dobré vyhlídky v případě úspěchu. Pěkně děkuji. Do senátu nevolíme strany, ale osobnosti. Pan Táborský mě zaujal, ale jeho kariéra předrevolučního podplukovníka ho u mě diskvalifikuje. Chce to čerstvý vítr do plachet. Pan ředitel má se získáváním dotací též velké zkušenosti a pan Liška si vedl poměrně také dobře. Ostatní pořádně neznám.
Jirka 28. 09. 2010 23:23:46
Jsem přesvědčen o tom, že pan Czernin dobře ví, že to co v článku stojí, není v pořádku. Pořád jsem čekal, jestli pan Czernin nějak zareaguje. Bylo přeci velmi jednoduché první tři věty v článku upravit tak, aby odpovídaly pravdě. To, že to neudělal, mne velmi zklamalo. I způsob vedení kampaně, a kampaně do Senátu by se to mělo týkat dvojnásob, má svá pravidla. Ty z mého pohledu pan Czernin a jeho tým překročili. Škoda... To Petr: seznamy kandidátů do Senátu Parlamentu ČR se uzavíraly tuším k 15/8. To Verča: Nemohu si pomoci, ale KDU je parlamentní stranou. Parlament má dvě komory - Poslaneckou sněmovnu a Senát. Pokud je tedy jakákoliv strana v jedné z komor zastoupena, je to prostě parlamentní strana.
Petr 28. 09. 2010 19:52:05
Celá tato diskuze mi příjde úplně o ničem. Prostě pouhé slovíčkaření. Každý přece ví, že KDU - ČSL v poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky není. TOP 09 staví kandidáta z Nymburska a na tuto skutečnost chce upozornit, neboť ostatní strany navrhly kandidáta z Jíčínska. A to je celé sdělení druhé věty. Nevím jestli v době, kdy vznikal tento rozhovor, byly vůbec oficiálně známy všichni kandidáti do Senátu kromě velkých stran...
Verča 28. 09. 2010 18:57:14
Nemohu si pomoci,ale KDU skutečně není parlamentní stranou, v senátu mají tři senátoři podle internetu příslušnost KDU - Čunek, Pithart a Slavotínek (o tom člověk v životě neslyšel). Tím pádem jsou parlamentní stranou SOS, NSK, ED a další sdružení, které náhodou nominovali úspěšnou osobnost. Jen jsem o těchto stranách nikdy neslyšela hovořit jako o parlamentních. Vy snad ano?
Nymburák 28. 09. 2010 17:43:35
Já budu volit pana Táborského. Nekoukám na jeho politickou příslušnost, ale na to, co má za sebou. Jako starosta Kopidlana sehnal pro město obrovské dotace z evropských fondů (Nymburk by mohl tiše závidět) a i jinak začal město, které je pěkně zanedbané, zvelebovat. Pak se stal náměstkem hejtmana Královéhradeckého kraje (s gescí ekonomiky a financí) a je jeho velká zásluha, že kraj i v době ekonomické krize slušně funguje a to navzdory splácení 2 miliardového dluhu za nové sídlo kraje a stamiliónovými dluhy zdravotnického holdingu, který spravuje krajské nemocnice. To vše zbylo po předchozím vedení z ODS. Pan Táborský je slušný a plní co slíbí. To je člověk, který má být v Senátu a který pomůže regionu.
Jakub 28. 09. 2010 10:48:05
To co je tu napsáno je LEŽ! A to je nepřijatelné. To Luck: To kam pan Kuhn kandiduje je věc jeho a strany která ho nominuje. Kam se pan Kuhn dostane, ale odvádí kus práce. Mimo to pan Kuhn místo nepotřebuje, jinak by přijal nabídku jiné politické strany. Děkuji mu, že dlouhodobě má stejný názor a nechce jen místo, které by měl jistější s jinou stranou.

1 2 »

 

Inzerce zdarma

Nejnovější inzeráty:
17. 05 Ověřená půjčka
17. 05 Dostupná půjčka pro každého
17. 05 Nejrychlejší půjčka !
17. 05 Nejdostupnější půjčka
17. 05 Rychlá seriozní půjčka
17. 05 Dostupná půjčka pro každého
17. 05 Nejdostupnější půjčka
17. 05 Rychlá 100% půjčka
16. 05 Půjčte si bez rizika
16. 05 Prodám byt 2+kk